🔙 Pełni wspomnień wracamy do pracy dla Miasta Rzeszowa! W najbliższych miesiącach opracowywać będziemy wykonalności dla projektu w zakresie poprawy funkcjonowania transportu publicznego w Rzeszowie. Miasto planuje ubiegać się o wsparcie ze środków unijnych w ramach naboru FEPW.03.01-IP.01-001/23 Program Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027, Priorytet FEPW.03 Zrównoważona mobilność miejska. 🌍🚉 😊 Cieszymy się, że również w tej perspektywie możemy być dla Miasta partnerem w pozyskiwaniu dotacji na rozwój mobilności miejskiej dla Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego. 👫 W poprzedniej perspektywie opracowaliśmy dokumentację aplikacyjną dla trzech projektów miejskich, finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia i pozyskaliśmy około 350 milionów złotych przeznaczonych na:
- zakup nowoczesnego niskoemisyjnego taboru autobusowego wraz z budową infrastruktury do ładowania energii elektrycznej,
- budowę nowoczesnego Dworca Lokalnego,
- budowę infrastruktury przystankowej,
- modernizację dróg,
- budowę ścieżek pieszo-rowerowych,
- rozbudowę Rzeszowskiego Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS).
Jaki zakres będzie miał najnowszy projekt?
Zgodnie z wytycznymi musi to być kompleksowy i zintegrowany projekt obejmujący co najmniej dwa komponenty takie jak: 🚍 zakup bezemisyjnego taboru z napędem elektrycznym lub wodorowym, 🏗️ budowa, przebudowa i modernizacja infrastruktury na potrzeby transportu miejskiego i komplementarnych form mobilności (stacje ładowania pojazdów elektrycznych, stacje tankowania wodoru, infrastruktura OZE, linie i pętle, wiaty z aktywną informacją pasażerską, zaplecze techniczne do obsługi taboru, infrastruktura punktowa, przystanki, wysepki, centra przesiadkowe; dworce intermodalne, strefy czystego transportu), 🚶♀️🚴inwestycje ograniczające indywidualny ruch zmotoryzowany z preferencją dla ruchu pieszego i rowerowego lub komunikacji zbiorowej, przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa uczestników ruchu, w szczególności w centrach miast (np. stojaki, wiaty rowerowe, stacje samoobsługowej naprawy rowerów; ciągi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe, przejścia dla pieszych, chodniki, sygnalizacja świetlna, azyle dla pieszych, dedykowane pasy ruchu dla komunikacji zbiorowej), 💻 digitalizacja systemu mobilności w miastach i ich obszarach funkcjonalnych (np. ITS, wspólne bilety, informacja i planowanie podróży, powiązane z wdrażaniem integracji taryfowej oraz koncepcji „Mobilność jako usługa”, system parkingowy, strefy czystego transportu).
📅 Ze szczegółami wrócimy niebawem.