„Unijna recepta dla służby zdrowia” to ogólnopolska kampania informacyjno – promocyjna, której podstawowym celem jest przekazanie wiedzy o możliwościach finansowania przedsięwzięć służby zdrowia przy udziale funduszy strukturalnych Unii Europejskiej na lata 2007 – 2013. Projekt realizowany jest przez partnerstwo podmiotów: Konfederacja Pracodawców Polskich (Lider Projektu), Collect Consulting Sp. z o.o., Wydawnictwo Elamed, Wydawnictwo Termedia.
Poprawa jakości usług medycznych to niezbędny element rozwoju społeczno-gospodarczego kraju. Istnieje duże zapotrzebowanie na środki finansowe, które umożliwiłyby rozwój zaplecza technicznego i kadrowego służby zdrowia. Pozyskanie wiedzy na temat źródeł wsparcia dla służby zdrowia w ramach funduszy unijnych i umiejętności identyfikacji projektów, które mogą być dofinansowane, to podstawa, aby aplikować o dotację. Grupami docelowymi kampanii są decydenci i właściciele publicznej i niepublicznej służby zdrowia, w szczególności: jednostki samorządu terytorialnego, czyli organy założycielskie placówek służby zdrowia, dyrektorzy publicznych i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej i szpitali spółki partnerskie świadczące usługi medyczne, menedżerowie ochrony zdrowia prowadzący poradnie, kliniki, kierujący szpitalami, centrami medycznymi
Na terenie całego kraju odbędzie się 8 regionalnych konferencji informacyjnych, podczas których będą prezentowane możliwości pozyskania dotacji z funduszy unijnych na przedsięwzięcia publicznej i niepublicznej służby zdrowia.
Informacje dotyczące możliwości finansowania projektów sektora medycznego z funduszy strukturalnych będą publikowane w ogólnopolskich czasopismach branżowych:
- „OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny”,
- „Lekarz”,
- „Menedżer Zdrowia”,
- „Przewodnik Lekarza”,
- „Wektory”.
Opublikowane zostaną również dwa cykle artykułów: „Recepta na dobry projekt”, prezentujących jednostki służby zdrowia, które z sukcesem pozyskały dotacje z programów w okresie 2004-2006, oraz „Unijny savoir-vivre – czyli jak zachować się w obliczu spotkania z dotacją” – informujących jak zrealizować projekt współfinansowany ze środków unijnych.
Kampania prowadzona będzie także poprzez strony internetowe Partnerów:
- http://www.kpp.org.pl,
- http://www.e-kapital.pl,
- http://lekarz.elamed.pl,
- http://www.medyczny.elamed.pl,
- http://www.menedzer.termedia.pl,
- http://www.lekarz.termedia.pl.
Projekt realizowany jest w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2006-2007.